Povestea noastră
Am devenit părinți. Fiind responsabili de viața copiilor noștri, am căutat ca ei să petreacă cât mai mult timp în natură și am profitat de orice astfel de ocazie. Asta ne-a adus împreună pe noi, membrii PeterPan Forest Kids și în curând ne-am dat seama că urmărim aceleași principii în creșterea copiilor, când, la fiecare întâlnire, discuțiile noastre se axau în jurul modalităților de a crea un mediu ideal pentru ei, unde pot să crească sănătoși și bucuroși.
Pe această cale am ajuns la ideea de a fonda o grădiniță din pădure. În Târgu Mureș încă nu exista o astfel de grădiniță, dar în țările scandinave sunt prezente de mai mulți ani, și există câteva și în țara noastră. Pentru noi a devenit curând clar calea și scopul de urmat și am început să facem tot ce putem pentru a le atinge. Deoarece cu toții am avut o experiență profesională în diferite arii legate de dezvoltarea copiilor, împreună am alcătuit un concept al grădiniței ideale. Prin numele asociației l-am introdus pe Peter Pan în echipa noastră, deoarece pentru noi acest personaj reprezintă copilăria eternă. Găsind în fiecare lucru banal ceva interesant și miraculos, Peter Pan este curios, și percepe fiecare zi ca o nouă aventură. Naiv și onest, nu se lasă influențat de societate, nu dorește să devină adult, de teamă să nu piardă aceste trăsături de neprețuit, pe care mulți adulți le uită.Ce este grădinița din pădure?
Metodologia
•Educatorul nostru este un observator al nevoilor și înclinațiilor copilului, este destul de flexibil și se poate adapta la interesele și nevoile copilului
•Prioritatea educatorului este siguranța copiilor și a echipei și poate oferi o provocare corespunzătoare pentru ei, poate distinge situațiile cu risc de cele periculoase
•Cunoaște caracteristicile vârstei și asigură un nivel adecvat de provocare atât individual, cât și în echipă
• Îi împuternicește pe copii să își urmeze propriile curiozități și interese
• Îi oferă posibilitatea de a se juca creativ și a se dezvolta AICI și ACUM
• Procesul lor de învățare este observat în fiecare moment și următoarele etape sunt planificate cu flexibilitate
• Oferă copilului cadrul/noțiunea unui proces de continuitate
Când copiii pot să aleagă când, unde, ce și cum vor să se joace (jocul liber și beneficiile lui): • Folosim o metodă de educare bazată pe joc și loc. Cercetătorii în educație și dezvoltare sunt de acord cu faptul că în primii ani ai copilăriei forma ideală de învățare este jocul.
• Jocul liber este nestructurat, voluntar și inițiat de către copil permițându-i să își dezvolte imaginația. Între timp ei explorează și experimentează lumea înconjurătoare.
• Jocul spontan se dezvoltă în mod natural din curiozitatea, iubirea pentru descoperire și entuziasmul copilului.
• Jocul liber dezvoltă creativitatea și gândirea critică.
• Prin joc se activează motivația intrinsecă, un element foarte important în procesul de învățare.
• Jocul liber dezvoltă capacitățile individuale, sociale și emoționale.
• Posibilitatea de a alege independent le dezvoltă autonomia, siguranța de sine și flexibilitatea în gândire
Se pot organiza întâlni cu educatoarele noastre la o oră pre-stabilită pentru a da feedback.
Echipa
Mazinger Eszter
educator
Vass Eszter
educator
În copilărie, vacanța mea preferată a început când am scăpat de pereții blocului în satul bunicilor mei. Întotdeauna am putut fi foarte murdari la ei. Cu o sapă mică în mână am intrat cu mândrie pe ținuturile care așteaptau să fie cultivate. Una dintre misiunile principale ale echipei noastre de copii a fost curățarea izvorul din pădure. Am crezut că rolul nostru este atât de important, că în fiecare zi am vizitat pagonia noastră de sute de acri, unde nu putea intra nici un adult. Toate acestea m-au învățat să avem grijă unul de celălalt, să vedem micile minuni ale naturii, și să-mi găsesc cea mai mare pace interioară posibilă.
Nám Andrea Noémi
educator
Vass Aletta
educator
Am crescut în Lunca Mureșului. Aici din păcate, nu există pădure, dar sunt copaci. Există rău, dealuri, câmpii, păsări, animale, oameni plini de viață. Există natură. Am crescut în natură. Alergând și culegând flori de soc, uitându-mă din tufiș la fazani, scăldându-mă în apele Mureșului, cățărându-mă în copaci. Furând din strugurii vecinului, făcând torturi de noroi, jucându-mă cu frunze de nuc pe post de bani. Patinând pe văi înghețate, aruncând cu bulgări de zăpadă cu degete înghețate, mergând pe deal la săniuș și ar mai fi atât de multe "ând" -uri, dar până la finalul lor aș crește, și dacă n-ar fi problemă, aș dori să rămân încă puțin copil. Așa mă simt de obicei în grădiniță, în preajma copiilor. De aceea am ales liceul pedagogic și facultatea de pedagogie, profilul învățător- educator. Nu eu am ales grădiniță din pădure Peter Pan, ea m-a ales pe mine. Ca să mă pot simți din nou copil, care învață unii de la ceilalți, se joacă împreună, descoperă lucruri noi, în natură, unde mă pot simți din nou, acasă.
Magdás Tünde
educator-membru fondator
Gál Aliz
membru fondator, președinte
Blizik Anitta- Picur
membru fondator
Zinia Hârșan
Pedagog
Costin Ingrid
Pedagog
Kisgyörgy Kinga
Pedagog
Berekméri Judit
Pedagog
Vă așteptăm cu drag înscrierile la o muncă în echipă (urmărește evenimentele pe pagina noastră de Facebook):
- grădinărit
- muncă administrativă
- activități pedagogice (ex.muzică, cunoștințe de mediu, jocuri de dezvoltarea empatiei,etc.)
Dacă vă simțiți aproape de metodologie, de atmosfera grădiniței noastre din pădure, aveți întrebări sau sunteți curioși despre cum arată o zi în calitate de părinte sau educator și doriți să ne vizitați, vă rugăm să ne contactați la următoarea adresă de e-mail: peterpanforestkids@gmail.com.