Amennyiben nem kap választ kérdéseire, keressen fel bennünket a megadott elérhetőségeken.
1Unde se încadrează grădinița din pădure? Ce metodologie folosim? Cum se compară programa folosită aici cu cea standard?
Grădinița din pădure este un concept, o metodologie alternativă (cum ar fi Waldorf sau Montessori) în care învățarea este un rezultat direct al momentelor oferite de natură. Aceasta se numește Curriculum Emergent (o metodologie specifică pentru grădinița din pădure). Munca copilului este joaca – cel mai natural mod de învățare. Noi credem că procesul de învățare este cel mai eficient atunci când îi lăsăm copilului libertatea să controleze acest proces, propriile interesele, și să modeleze în consecință și programul nostru. Într-o metodologie bazată pe experiența directă pedagogul sprijină și ajută copilul să își descoperă interesele și este adesea prezentat copiilor ca „partener” sau lider.
Când copiii se joacă în aer liber, ei descoperă o mulțime de lucruri noi, iar profesorul i se alătură (îi direcționează, dacă este necesar), indiferent că este vorba despre transferul de cunoștințe, gestionarea conflictelor sau procesarea emoțiilor. De fapt, un curriculum personal este construit pe baza intereselor copilului, care este un rezumat integral al curriculumului clasic. Cea mai mare diferență între cele două programe de învățământ constă în adaptarea la dezvoltare a copilului și a intereselor lui. Pedagogii au nevoie de o observație extraordinară, o urmărire conștientă continuă.
2Câte ore stați la aer liber? Ce fel de joaca ”practicați” cu ei?
Stăm afară cât mai mult posibil. La noi nu există conceptul de ”vremea rea”, doar echipament și haine nepotrivite. Oricare ar fi vremea, în opinia noastră, toate activitățile interioare pot fi desfășurate și în aer liber, toate instrumentele de jucărie pot fi înlocuite cu ceva luat din natură. Scopul nostru este să oferim copiilor jocuri deschise și instrumente alternative care nu le limitează creativitatea și gândirea. De exemplu bricolajul, joaca cu nisipul, ieșirea în pădure, pe câmp. De asemenea facem grădinărit, vizităm animalele fermei vecine, etc.
În curtea noastră există un hambar acoperit unde copiii se pot retrage, dacă plouă sau soarele bate prea tare. Aici există un colț de relaxare, hamace, tablă de desen, mese, instrumente naturale care sunt mereu la dispoziția copiilor.
În condiții de vreme nefavorabilă, ne retragem în casă pe care am proiectat-o pentru a păstra instrumente simple, reciclate, jucării din lemn și din metal și o mulțime de cărți. Suntem fani ai jocurilor deschise: o bucată dintr-un material poate să se reprezinte haina, marea, un instrument, un covor magic, o pătură, ...
3Ce îmbrăcăminte specială este necesară?
Deoarece petrecem mult timp în natură, stratificarea este cea mai bună metodă. Stratul superior impermeabil, rezistent la vânt este obligatoriu, iar îmbrăcămintea rezistentă la intemperii este necesară pentru a ne bucura de aer liber: pălării, eșarfe, mănuși, salopete impermeabile, cizme calde, căciuli călduroase Umerii să fie acoperiți, încălțămintea să fie închisă. Vă rugăm să lăsați în grădiniță schimburi de haine și încălțămintea interioară. O listă cuprinzătoare de îmbrăcăminte recomandată va fi oferită părintelui la înscriere.
4Cum se rezolvă adaptarea copilului?
La unii copii este mai ușor, la alții le este mai greu să se desprindă de părinți sau pur și simplu au nevoie de mai mult timp de a se obișnui cu un mediu nou. Dragi părinți, sunteți bineveniți să stați cu puiul vostru, putem să ne jucăm împreună, dacă aceasta este calea cea mai ușoară pentru adaptarea copilului. Noi, ca echipă, construim împreună cu părinții un plan potrivit fiecărei situații, pentru a ajunge la cel mai benefic mod de integrare a copilului în grup.
5Cum procedați într-un caz de urgență,accidente sau situații grave?
Siguranța copiilor este pe PRIMUL loc pentru noi. Pedagogii noștri au participat la cursuri de prim-ajutor, sunt disponibile prin telefon în orice moment, și au în permanență aproape trusa de prim ajutor. În plus, fiecare dintre ele are grijă de maxim 6 copii. Această proporție este foarte avantajoasă în acordarea maximă a atenției. Noi urmărim un protocol de prevenție- siguranță iar accidentele sunt documentate.
În general, copiii care au mai multă experiență cu jocul în aer liber sunt mai puțin susceptibili de a fi răniți decât copiii care nu au această oportunitate. Acest lucru se datorează faptului că li se oferă posibilitatea și timpul de a practica evaluarea riscurilor în viața reală, de a dobândi abilități motorii de bază și de a înțelege limitările fizice, toate acestea sub supravegherea unor adulți încurajatori.
Acestea sunt abilități care pot fi dezvoltate la o vârstă fragedă pentru a ajuta procesul de conștientizare folosit pe tot parcursul vieții și la siguranța în aer liber. Aptitudinile menționate mai sus sunt învățate treptat, iar copiii nu sunt ”aruncați în ape adânci”, nici fizic, nici mental. Pentru a da un exemplu, obiectivul unei creșe forestiere nu este să-l facă pe copil să se simtă inconfortabil, ci să învețe să fie conștient de cât de inconfortabilă îi este situația și să-și ia o decizie la momentul potrivit pentru a face o alegere corectă.
6Ce se întâmplă dacă copilul meu este bolnav?
Dacă copilul se simte suficient de bine și poate participa la toate activitățile, inclusiv la cele care se petrec afară, acesta poate să vină la grădiniță. Părinților copiilor cu simptome precum: vărsături, diaree, febră, letargie sau erupții le este recomandat să rămână acasă. Grădinița noastră are o politică separată pentru acest lucru.
7Copilul poate să se încadreze la școală dacă a mers la grădinița din pădure?
Deoarece lucrăm cu un grup mic de copii, există spațiu și timp pentru pregătire individuală. Aptitudinile și cunoștințele cerute în învățământ sunt adesea absorbite de copii într-un mod natural, indirect, lăsându-le și ocazia pentru a observa și a experimenta lucruri noi. Așa rămân interesați de ceea ce învață și astfel cunoștințele lexicale sunt mai bine asimilate. Dacă educatoarele văd dezvoltarea copilului ca o acțiune prea lentă, îi vor ajuta. Aici dorim să subliniem faptul că, pe lângă cunoștințele lexicale, ne concentrăm și pe dezvoltarea inteligenței emoționale, a capacităților fizice, a creativității, a rezolvării problemelor și a abilităților de gestionare a conflictelor.
8Putem vizita grădinița?
Da, vă rugăm să ne contactați pentru a organiza o vizită în timpul săptămânii. Ne ajută să știm cu o săptămână în avans când doriți să ne vizitați. Toți copiii, părinții și rudele sunt bineveniți. Puteți să ne urmăriți pe Facebook, unde anunțăm datele când vor fi organizate zilele porților deschise - ocazie cu care vă vom prezenta operarea, structura și metodologia grădiniței.